
WPP nu a renuntat la ideea preluarii TNS
WPP Group, a doua companie de publicitate din lume, a lansat o oferta ostila in valoare de 1,08 miliarde lire sterline (2,13 miliarde dolari) pentru firma britanica de cercetare de piata Taylor Nelson Sofres Plc, chiar daca acesta din urma a convenit sa fuzioneze cu grupul german de studii de piata GfK Holding AG, transmite Reuters. TNS, a treia companie de cercetare de piata la nivel mondial, a respins o ultima oferta, de 260 de pence pe actiune, lansata de WPP, declarandu-se in favoarea unui acord amiabil cu GfK. Proiectul fuziunii dintre GfK si TNS prevede ca TNS va lansa o oferta publica de schimb pentru GfK, oferind 11,74 noi actiuni TNS pentru fiecare actiune GfK.
Oferta ostila lansata de WPP evalueaza Taylor Nelson la 260,7 pence pe actiune. WPP ofera 173 pence in bani gheata si 0,1889 noi actiuni WPP pentru fiecare actiune Taylor Nelson. Analistii apreciaza ca actionarii TNS ar putea fi tentati de oferta ostila venita de la WPP, care are o componenta de numerar mai mare in conditiile incertitudinilor de pe pietele valutare, dar si ca WPP ar putea reveni cu o oferta si mai mare, care sa evalueze o actiune TNS intre 280 si 300 de pence.
Potrivit "Financial Times", GfK se gandeste sa faca o contraoferta pentru TNS pentru a apara proiectul fuziunii dintre GfK si TNS. Un purtator de cuvant de la GfK a refuzat sa confirme aceste informatii dar a reiterat ca grupul german crede in continuare ca fuziunea dintre GfK si TNS este cea mai buna optiune pentru ambele companii.
Consiliul de supraveghere de la GfK-Verein, actionarul majoritar al grupului german de studii de piata GfK Holding AG, a aprobat recent planurile referitoare la fuziunea dintre GfK Holding cu rivalul britanic Taylor Nelson Sofres Plc. Actionarii TNS se vor pronunta si ei asupra tranzactiei la data de 18 iulie 2008. Fuziunea dintre GfK si TNS va crea cea de a doua mare companie de cercetare de piata din lume, dupa AC Nielsen, cu o valoare de piata de aproximativ patru miliarde de dolari.
Directorul executiv de la WPP, Martin Sorrell are de gand sa combine TNS cu Kantar, divizia de cercetare de piata a WPP, pentru a crea al doilea grup de cercetare de piata si consultanta din lume. Daca va reusi sa preia TNS, Martin Sorrell va diversifica resursele de venituri ale WPP in conditiile in care incetinirea economiei mondiale duce la scaderea veniturilor industriei de publicitate. Anul trecut WPP a facut numai putin de 37 de achizitii.
Material furnizat de Agentia de Presa ROMPRES