
Cum sa promovezi un magazin online - idei pentru bugete de start-up in e-commerce
Dintre romanii care pornesc pe drumul antreprenorial, tot mai multi opteaza pentru mediul e-commerce, incercand sa profite de expansiunea internetului. Un magazinul online implica o investitie initiala destul de mica pentru realizare si costuri foarte mici de intretinere, chiar si in etapa in care afacerea nu inregistreaza vanzari insemnate. Asadar, ai timp sa "aranjezi" afacerea, sa testezi tehnici de marketing si strategii, ceea ce este mai dificil in comertul real, acolo unde platesti chirie si alte asemenea costuri mari inca dinainte de a deschide pentru primul client.
Cele mai multe start-up-uri din e-commerce beneficiaza de bugete reduse de promovare. Si totusi, un magazin online care doar exista, fara a fi facut cunoscut targetului sau, nu va inregistra vanzari si nu va putea produse profit. Asadar, cu siguranta este nevoie de o strategie permanenta de promovare magazin online prin solutii cat mai putin costisitoare, dar eficiente.
Promovarea in motoarele de cautare este de maxima importanta. Mai exact, promovarea pe Google - motorul de cautare preferat de utilizatorii de internet din Romania. Aici, exista doua posibilitati principale, care ar trebui utilizate chiar in paralel, intr-un mix de marketing. In prima faza, se poate derula o campanie prin AdWords, adica platind pentru ca anunturile sa fie afisate in prim-plan la cautari. Concurenta este mare, iar preturile practic se liciteaza in timp real, printr-un mecanism al celor de la Google. Astfel, poate fi recomandat sa se apeleze la un consultant, o firma de specialitate precum AgentSeo.ro, care poate gestiona campaniile in mod eficient, obtinand valoare adaugata. O alta varianta este informarea pe cont propriu, dar trebuie alocat cat mai mult timp.
Mai departe, cel mai "sanatos" este sa ajungi sus in rezultatele cautarilor pe Google printr-o strategie buna de SEO (optimizare pentru motoarele de cautare). Aici, iarasi exista varianta de a lucra pe cont propriu (oarecum riscanta daca nu ai cunostinte temeinice in domeniu) sau cea in care apelezi la specialisti, care trebuie sa-ti ofere rezultate. Website-ul in sine trebuie optimizat conform recomandarilor in domeniu, apoi trebuie investit pentru ca in mediul online sa existe cat mai multe legaturi spre magazinul online. Linkurile nu trebuie puse insa oriunde si oricum, de aceea ajutorul unor specialisti este de mare ajutor.
Fara a epuiza subiectul, un alt subiect ce tine de promovarea magazinelor online este marketingul afiliat, o componenta legata direct de vanzari. Un start-up in e-commerce trebuie sa abordeze mai multe planuri de promovare si sa fie cat mai flexibil la toate oportunitatile care apar in mediul online.