72,1 la suta dintre clienti doresc ca agentiile de publicitate sa depaseasca brief-ul primit în strategiile pe care le dezvolta, potrivit AdMarket
Uniunea Agentiilor de Publicitate din România (UAPR) în colaborare cu D&D Research a finalizat cea de a patra editie a studiului AdMarket pentru anul 2008, unul dintre cele mai importante studii pentru industria de publicitate din România.
Realizat pe baza opiniilor exprimate de 247 de respondenti din 180 de companii reprezentând cele mai importante marci care au investit în 2008 în comunicare, studiul reflecta atât parerea clientilor asupra industriei de publicitate, cât si tendintele în activitatea de comunicare a acestora pentru anul 2009.
"Dincolo de topurile realizate pe baza criteriilor stabilite (precum creativitate, strategie, nivelul de implicare al agentiilor, executia etc.), studiul ofera acces la informatii referitoare la intentiile si planurile de comunicare ale companiilor din fiecare industrie reprezentata. Astfel, rezultatele studiului au o importanta strategica pentru agentiile de publicitate, care îsi pot ajusta planul de new business luând în considerare dorintele si asteptarile declarate de potentialii clienti", declara Adrian Tuluca, membru în board ul UAPR si coordonatorul proiectului.
"În plus, aceasta editie AdMarket vine cu o noua sectiune - cea dedicata agentiilor de media – ceea ce face ca studiul sa devina un instrument si mai ofertant pentru agentii în identificarea oportunitatilor de business", adauga Diana Flutur, membru UAPR.
Astfel, conform studiului, cel mai important aspect în relatia client agentie este întelegerea business ului clientului si a nevoilor specifice ale acestuia, fiind urmat de alte doua: calitatea fluxului comunicarii si respectarea întelegerilor stabilite.
Despre nivelul de implicare pe care îl asteapta din partea agentiilor de publicitate cu care lucreaza 72,1% dintre clienti au declarat ca doresc ca acestea sa aiba o abordare mai larga si sa dezvolte solutii de comunicare care sa depaseasca brief ul primit.
Cele mai importante motive pentru care companiile ar schimba agentia de publicitate cu care lucreaza sunt: lipsa creativitatii, costurile mari, neseriozitatea.
38,9% dintre respondenti sustin ca nu este deloc important ca agentia cu care lucreaza sa câstige premii la festivalurile de publicitate. În acelasi timp, întrebti care sunt cele mai relevante premii de care tin cont când evalueaza o agentie, respondentii au considerat relevante premiile Effie (65,6%), Cannes (35,2%), Portoroz (21,1%).
La capitolul activitati de comunicare, cel mai mare potential de dezvoltare în viitorul apropiat îl are, în opinia clientilor, mobile marketing ul / web design ul (83%).
Totodata, referitor la activitatea agentiilor de media, studiul arata ca cele mai importante criterii de evaluare de catre clienti a unei agentii media sunt: calitatea strategiei media (68%), negocierea costurilor media (42,5%), calitatea planificarii tactice (41,3%). Întrebati daca ar fi dispusi sa plateasca mai mult agentiilor media pentru proiecte neconventionale, 76,1% din respondenti s au aratat interesati, raspunzând pozitiv.
Studiul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie 2008 si a ajuns la a patra editie. Studiul "AdMarket" se bazeaza pe interviuri directe cu persoane relevante din rândul marilor investitori în publicitate si urmareste aspecte importante referitoare la perceptia acestora asupra agentiilor, acoperind notiuni precum creativitatea, orientarea strategica sau cunoasterea pietei. Studiul este realizat de UAPR, în colaborare cu D&D Research.