Publicitate si comunicare, cea mai disputata categorie de concurs la Internetics 2008
Premiile Internetics 2008 vor fi disputate de peste 220 de lucrari. Cele trei categorii de concurs – "Publishing", "Servicii", "Publishing si comunicare" au fost deschise pentru inscrieri timp de 2 luni, in perioada 14 iulie – 14 septembrie.
Categoria "Publicitate si comunicare" este cea care a atras cele mai multe inscrieri, respectiv 151. Cele mai disputate sectiuni de concurs sunt: "Site-uri de promovare Corporate", cu 20 de inscrieri, "Site-uri de promovare FMCG food" si "Campanii de bannere", fiecare cu 16 inscrieri.
"Nivelul participarii este conform asteptarilor noastre, avand in vedere ca odata cu editia din anul acesta am impus criterii de jurizare mult mai dure si un formular de inscriere deosebit de riguros. Separarea competitiei de Web Graphic de Internetics pentru transformarea intr-un proiect separat aproape ca nici nu se face simtita", a declarat Andrei Bortun, General Manager Millenium Communications.
Jurizarea lucrarilor va avea loc in perioada 22 septembrie - 22 octombrie, Gala de premiere urmand sa aiba loc in data de 30 octombrie.
In pas cu ritmul evolutiei industriei online din Romania, Internetics premiaza incepand cu editia 2008 eficienta proiectelor online. Internetics incurajeaza in acest mod intreaga industrie sa treaca intr-o etapa a standardizarii si reglementarii, intr-un moment in care nu lipsesc oportunitatile pentru antrepronorii online.
"Cea mai mare oportunitate a colegilor mei de online sunt ei insisi. Spre deosebire de anii de pionierat, antreprenorii nu mai trebuie sa se justifice, ci sa treaca la treaba. Probleme in cautare de solutie, de asemenea. Chiar nu conteaza daca proiectul e o retea sociala, un motor de cautare vertical sau un blog", considera Dan Berte, Online User Experience Consultant si membru in Juriul Internetics 2007 si 2008.
La randul sau, Marius Ghenea, Presedinte PCfun & FIT Distribution si membru in Juriul Internetics 2008, este de parere ca cea mai mare oportunitate in Romania este reprezentata de "lipsa totala sau substantiala a ofertei online de produse si servicii in numeroase segmente de piata".
"Daca antreprenorii inteligenti identifica aceste segmente sub-servite ale pietei online, care sunt inca foarte multe si diversificate, ei pot construi modele de business foarte interesante si cu sanse mari de reusita, pe termen mediu si lung. Pentru a avea insa toate premisele corecte ale unui succes viitor, acesti antreprenori trebuie in plus sa se asigure ca dispun de finantarea potrivita pentru asemenea initiative (fie din fonduri proprii, fie prin cooptarea in proiectele respective a unor investitori de portofoliu sau business-angels)", a spus Marius Ghenea.
Alaturi de Millenium Communications, Asociatia IAB Romania s-a implicat pentru al doilea an consecutiv in organizarea celei de-a opta editii a competitiei Internetics, oferind suport atat in formularea criteriilor de jurizare, cat si in alcatuirea juriului editiei 2008.
Festivalul se desfasoara anul acesta cu sprijinul: Hostway, Cosmote, Microsoft, iNES, IAA Romania. Internetics este un proiect Millenium Communications, companie infiintata in anul 1998, ca agentie de Relatii Publice. In prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL si proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societatii Civile.