Studiu GfK: Romanii sunt europenii cei mai increzatori in publicitate
Romanii sunt cei mai increzatori in publicitate dintre locuitorii tarilor europene, arata un studiu al GfK Custom Research. Potrivit Indicelui de incredere stabilit de GfK, Romania detine punctajul maxim, de 58 de puncte in ceea ce priveste increderea in publicitate. Majoritatea populatiei a apreciat ca expertii din publicitate sunt demni de incredere in doar doua tari central si est europene, Romania si Polonia. Indicele de incredere al Poloniei in publicitate a fost de 52 de puncte.
Romanii au incredere in conducerea marilor companii din tara intr-o proportie mai mare decat locuitorii celorlalte state europene fata de managementul firmelor mari din tarile respective. Studiul GfK arata ca Romania detine 46 de puncte la capitolul managementul marilor companii. Cel mai mic punctaj a fost obtinut de Germania, care detine un indice de incredere de 15 puncte, iar cel mai mare punctaj a fost obtinut de Polonia - 63 de puncte.
Numai aproximativ o treime dintre respondentii studiului considera aceste grupuri profesionale ca fiind demne de incredere, potrivit unui comunicat al companiei. Indicele de Incredere GfK arata ca si managerii marilor companii si directorii executivi din publicitate primesc putina incredere in Europa de Vest. Aproximativ 70% dintre subiecti nu au incredere in aceste grupuri profesionale. Nivelul de incredere al respondentilor germani in performerii vedeta ai marilor companii este deosebit de scazut. Numai 15% au incredere in managerii marilor companii.
Printre tarile Vest Europene, managerii sunt cei mai apreciati in Spania, Portugalia si Suedia. in aceste cazuri, aproximativ 40% dintre respondenti au incredere in sefii companiei. Imaginea managerilor devine mai pozitiva in Europa Centrala si de Est, unde o medie de aproximativ 50% dintre participantii la studiu cred ca acestia sunt demni de incredere.
Rusia reprezinta o exceptie, cu un procentaj de numai 25%. In SUA, aproximativ o treime dintre subiecti au considerat ca pot avea incredere in manageri. Acest grup profesional este astfel pe locul trei la sfarsitul clasamentului privind nivelul de incredere. In ceea ce priveste industria publicitara, francezii si olandezii au exprimat un nivel de neincredere deosebit de inalt - 80%. Acest grup profesional a punctat putin si in SUA si a fost clasificat penultimul.
Material furnizat de Agentia de Presa AGERPRES