
Anvelope de vară sau anvelope all season - cum să alegi?
Anvelope de vară sau anvelope all season? Ce să aleg? Dacă vă întrebați încă ce tip de anvelopă să alegeți, acest articol vă poate ajuta să luați o decizie. Află care este soluția potrivită pentru tine.
Anvelope de vară
Anvelopele de vară sunt dedicate condițiilor meteorologice din primăvară până în toamnă. Condițiile de utilizare a modelelor de vară sunt limitate de temperatură: dacă scade sub 7 grade, anvelopele își pierd proprietățile de tracțiune.
Anvelopele all season
Anvelopele all season, cunoscute și ca anvelope universale sau multisezonale, combină caracteristicile modelelor de vară și de iarnă. Combinarea avantajelor ambelor tipuri de anvelope într-o singură anvelopă reprezintă o provocare majoră. Nu este fără motiv să spunem că arta de a produce anvelope este de a găsi echilibrul corect între parametri pentru a răspunde așteptărilor utilizatorilor. Cu toate acestea, cu cât este mai mare o gamă de condiții de drum care trebuie luate în considerare, cu atât mai dificilă este această sarcină.
Anvelope de vară sau anvelope pe tot parcursul sezonului? Diferențe și asemănări
Anvelopele de anotimp diferă în ceea ce privește modelul benzii de rulare, compoziția de cauciuc și conturul, adică forma.
Profilul anvelopei pe tot parcursul anului are mai multe striatii. Acestea sunt concepute pentru a asigura un comportament mai bun al pneurilor în zăpadă. Cu toate acestea, vara, o anvelopă cu prea multe crestături în suprafața de rulare își pierde cu ușurință rigiditatea. Acest lucru afectează aderența anvelopei - agravează frânarea și tracțiunea nu numai pe drumuri uscate, ci și pe drumuri ude.
Pentru anvelopele de iarna, vară si all season, toate cele trei tipuri de rulare sunt folosite: simetrice, asimetrice și direcționale.
În sculpturile direcționale concepute pentru anvelopele anuale, funcțiile diferitelor părți ale benzii de rulare sunt clar separate. Scoarța are, de obicei, mai puține gărgărițe - este responsabilă de conducerea în timpul verii, în timp ce partea din față, adică partea centrală a benzii de rulare, este mai bogată în santuri și se presupune că facilitează călătoria pe timp de iarnă.
Profilele asimetrice ale modelelor universale permit introducerea elementelor responsabile atât pentru caracteristicile de vară, cât și pentru cele de iarnă. Aceasta implică, de obicei, două părți ale benzii de rulare: vară și iarnă. Așa-numitele caracteristici de vară au de obicei o "parte exterioară", adică partea care urmează să fie plasată.