
Cum arata comertul modern de fashion in Romania, la inceput de 2016
Romanii au doua canale de shopping in acest moment, reprezentate de mediul clasic (offline) si de noul trend - mediul online. Acest "clasic" (magazinele fizice) nu mai este nici el insa un mediu traditional, ci unul modern, reprezentat in mare parte de retele nationale si mai ales internationale. Locatiile stradale au pierdut trafic semnificativ in favoarea mall-urilor, in special in anumite orase unde practic nu mai exista bulevarde comerciale. Un exemplu ar fi orasul Constanta, dominat puternic de City Park Mall, Maritimo Shopping Center si Centrul Comercial Tom.
Numarul celor care cumpara haine online este in crestere in tara noastra, asteptandu-se pentru 2016 o ascensiune si mai puternica a mediului e-commerce. Sa nu uitam ca in ultimii doi ani au intrat pe piata de fashion online nume "grele" internationale, de la H&M si grupul Inditex, la nou-venitii Answear si Zoot. Multe magazine online au ajuns aproape de "maturizare", inregistrand cresteri solide si avand o baza de clienti fideli. Plata cu cardul si mai ales plata in rate egale fara dobanda cu cardul de credit ajuta si ea mediul online pe segmentul de shopping de imbracaminte si incaltaminte.
Demn de remarcat este ca acelasi tip de utilizator este targetat atat de comertul modern offline, cat si de cel online. Chiar daca shoppingul pe internet ar fi o varianta aparent aleasa mai ales de cei ce nu locuiesc in marile orase, in realitate persoanele dinamice din mediul urban fac cumparaturi atat la mall, cat si pe internet, bucurandu-se de toate avantajele. Multe retele de magazine de fashion au anuntat planuri de extindere in 2016 (mai ales ca se vor deschide noi mall-uri, iar altele se vor extinde), insa in acelasi timp exista branduri care asteapta o pondere tot mai mare a vanzarilor online in cifra de afaceri totala pe Romania.