transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania

Rubrica Omul din Publicitate prezinta, pe SMARTpromo, un dialog cu o persoana ~ de succes din domeniul Publicitate. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, ~ cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme ~ specifice ...

Omul din publicitate Schneider Electric - scor record in Topul 100 al celor mai sustenabile corporatii, realizat de Corporate Knights Schneider Electric - scor record in Topul 100 al celor mai sustenabile corporatii, realizat de Corporate Knights

Schneider Electric, specialistul mondial în managementul energiei si automatizări, a fost recunoscut din nou drept una dintre cele mai sustenabile corporatii din lume, ocupând locul 12 în clasamentul general si prima pozitie în...

citeste mai mult
Omul din PR Salariile celor mai multi angajati Carrefour din Romania au crescut cu 16 - 21% de la 1 februarie 2016 Salariile celor mai multi angajati Carrefour din Romania au crescut cu 16 - 21% de la 1 februarie 2016

Carrefour a decis, împreună cu partenerii sociali, cresteri salariale pentru 95% dintre angajatii săi de bază din magazine. Decizia, luată împreună cu sindicatele si reprezentantii angajatilor din magazine, face parte din noua strategie...

citeste mai mult
EditorialAnaliza Tradeville: Randamente pozitive in 2016 din active de refugiu si investitii inverse pe bursele de actiuni Analiza Tradeville: Randamente pozitive in 2016 din active de refugiu si investitii inverse pe bursele de actiuni

Într-un an marcat de incertitudine, pe fondul îngrijorărilor legate de China, probabilitatea unui picaj abrupt al burselor de actiuni din Europa si Statele Unite creste pe zi ce trece. Prin urmare, activele de refugiu traditionale precum...

citeste mai mult
Noutati
Sympathyflowers.ro ajuta sufletele indurerate sa onoreze memoria celor dragi trecuti in nefiinta
Un cadou deosebit de rezistent - Guest Post
Wojtek Jablonski, Managing Director, Y&R Romania

Wojtek Jablonski, Managing Director, Y&R Romania

Rubrica Omul din Publicitate prezinta, pe SMARTpromo, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Publicitate. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTpromo: Cum ati ajuns in sfera publicitatii si de ce ati ales acest domeniu?

Wojtek Jablonski: Lucram intr-un studio foto londonez, ma ocupam de retusarea fotografiilor, cand, intr-o zi, un prieten mi-a sugerat publicitatea si astfel am inceput sa ma duc la interviuri la agentiile din Londra. In cele din urma m-am angajat ca junior la Saatchi & Saatchi. Am lucrat fara sa fiu platit vreo 3 luni … pana cand in cele din urma am fost angajat pe termen nelimitat. A fost o intamplare norocoasa … si de atunci activez in acest domeniu. 

SMARTpromo: Ce departamente exista in compania dumneavoastra si cum functioneaza ele ca un intreg?

Wojtek Jablonski:
Avem structura clasica unei agentii de publicitate full service -  Planning/Creatie/Strategie/Media/PR. Ca intreg, acestea functioneaza foarte bine si fiecare department ofera cea mai profesionista solutie necesitatilor de marketing ale clientilor.

SMARTpromo: Care au fost pana in prezent cele mai mari satisfactii profesionale ale dumneavoastra?

Wojtek Jablonski: Lansarea Peugeot 406 in Polonia - in conditiile in care clientul a spus ca nu se poate face - si in cele din urma a fost cea mai buna lansare pe care au avut-o in intreaga lume ... De asemenea, campania de re-branding pentru BCR in 2007 - a reprezentat o raspundere enorma, dar datorita implicarii totale si a ajutorului echipei Y&R cred, cu sinceritate, ca am facut o treaba extraordinara.

SMARTpromo: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Wojtek Jablonski: Cred ca un GM lucreaza 168 de ore pe saptamana … de fapt incerc sa nu lucrez in weekend-uri, si sa petrec acest timp cu familia mea, dar cei care ma cunosc va pot spune ca mail-urile sau sms-urile in toiul noptii nu sunt un lucru neobisnuit … O zi obisnuita - ajung la birou in jur de ora 8.30 si incerc sa rezolv din treburi pana incepe sa vina toata lumea.

Dupa aceea, urmeaza intalnirile obisnuite de-a lungul zilei, rareori iau masa in afara agentiei, si apoi, dupa orele obisnuite de munca, stau un pic mai tarziu sa pregatesc treburile pentru urmatoarea zi, si, de obicei, ma intalnesc cu un client partener la cina ... Incerc si ma implic in intalnirile de strategie si creatie de-a lungul zilei, cat imi permite timpul, imi doresc sa pot face asta cat mai mult; imi place sa vad cum ia nastere o noua strategie sau o lucrare creativa indrazneata ... oricum, mai mult decat sa fac o balanta financiara, ... dar presupun ca nu poti sa le ai pe toate ...

SMARTpromo: Ce trebuie sa faca un tanar care doreste sa lucreze in publicitate?

Wojtek Jablonski: Sa se gandeasca serios ce ar vrea sa schimbe in aceasta industrie. Nu avem nevoie de lucrurile care au mai fost facute, avem nevoie de ceva proaspat si nou, nemaivazut pana acum … De asemenea, ar trebui sa aiba tarie de caracter si energie, idei despre brand sau produs, si sa stie cum sa foloseasca toate instrumentele disponibile pentru a pozitiona un brand (in mintea consumatorilor). Pasiune / Dedicare / Idei. Ma intristeaza atunci cand, tineri care vin la interviu nu stiu sa-mi spuna ce reclame le plac... Imi dau seama ca nu sunt cu adevarat interesati de domeniul asta ...

SMARTpromo: Lumea publicitatii are o imagine de industrie boema, oameni care stau si creeaza, idei geniale care aduc succesul... multi sunt atrasi de aceasta imagine idilica. Cat de mult este realitate si cat este munca pana a cunoaste succesul?

Wojtek Jablonski: Niciodata nu mi-am dat seama ca aceasta este imaginea care se vede din afara. Da, intr-adevar, predomina creativitatea - si da, dezvoltarea ideilor este ceea ce facem, DAR informatiile de background, strategia, profilul consumatorului, timingul, deadline-urile, toate acestea pun o presiune enorma pe acesti oameni talentati. In fiecare zi, fiecare dintre ei are in fata doar o coala alba de hartie, si intr-un interval scurt de timp, trebuie sa creeze ceva unic si original ... este un job care implica multa presiune si multa munca de echipa si responsabilitate. Dar nu mi-as dori sa lucrez in nicio alta industrie - iubesc ceea ce facem.

SMARTpromo: Multi oameni din publicitate ajung sa devina branduri de specialitate, este important sa stii sa-ti faci reclama?

Wojtek Jablonski: Este minunat sa vezi oameni care pot deveni ei insisi "branduri". Cred ca au obtinut acest lucru prin pasiunea, dedicarea, dar mai ales originalitatea de care au dat dovada in munca pe care o fac. Acestia au adus o schimbare esentiala in industrie si s-au evidentiat prin aceasta. Sincer, nu cred ca este important sa te "promovezi". Daca munca pe care o faci este de calitate, te vei diferentia, iar oamenii (clientii parteneri/membrii echipei din agentie) iti vor recunoaste cu usurinta meritele.

SMARTpromo: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Wojtek Jablonski: Sunt foarte norocos ca familia mea nu locuieste in Romania … asta imi permite sa ma concentrez de luni pana vineri pe lucrurile legate de munca. Apoi, ma duc "acasa" si incerc sa nu ma gandesc la problemele legate de munca ... care, bineinteles, persista undeva in fundal, dar pentru ca sunt asa de departe de Bucuresti, reusesc sa le delimitez cu claritate. Oricum, in timpul saptamanii cand sunt aici, pot sa spun cu sinceritate ca viata mea personala se confunda de fapt cu viata profesionala ...

SMARTpromo:
Cum interactionati cu mass-media - ce publicatii cititi, cat de mult va informati de pe internet si cat de la TV si radio?

Wojtek Jablonski:
Incerc sa urmaresc stirile BBC World cat mai des posibil, pentru ca inca mi se par cele mai reale si relevante. In ceea ce priveste stirile din industrie, primesc zilnic un newsletter si instiintari de la Campaign si Advertising Age. In week-end incerc sa citesc un numar din "The Times" - este atat de plin de informatie si acopera cam tot ce-ti poti dori de la un ziar ... este extraordinar. De asemenea, ma uit la Jetix si la Mini - Mini cu copiii mei - dar asta nu e pentru informare - doar pentru simpla placere ...

SMARTpromo: Cat de mult se schimba lucrurile in publicitate de la an la an?

Wojtek Jablonski:
Deloc. In timp ce au loc schimbari in modul in care publicitatea este comunicata, lucrurile de baza sunt in continuare aceleasi … Ar trebui sa existe o poveste minunata in spate, ar trebui sa fie surprinzatoare, si ar trebui sa existe o concluzie care sa-ti schimbe parerea (parerea consumatorului) despre ceea ce ai vazut ...

SMARTpromo: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Wojtek Jablonski: Modelul a fost tatal meu. Intotdeauna a fost alaturi de toata familia mea - in vremurile bune si in cele rele. Nu ma pot gandi la altcineva care sa ma fi inspirat mai mult decat el. In ceea ce priveste agentiile pe care le admir - BBH din Londra, Wieden & Kennedy din New York si, de curand, Fallon din Londra ii pot numi "eroii" mei - au facut o treaba minunata de-a lungul anilor, iar ultimele lor campanii sunt adevarate surse de inspiratie ...

SMARTpromo: Cat de mult tineti cont de branduri in calitate de consumator?

Wojtek Jablonski:
Personal, cred in brandurile pentru care lucrez. Le folosesc, le recomand si le sustin ferm. Cu totii avem lipsurile noastre - nimeni nu este perfect, acest lucru se aplica atat la branduri, cat si la consumatori … prin urmare cred ca trebuie sa fim pragmatici si sa nu facem prea mare caz de anumite lucruri.

SMARTpromo: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Wojtek Jablonski: Echipa este cheia. Fara toti acesti oameni care sa lucreze cu mine pe proiecte nu am avea nimic. Niciun om nu este o insula, si, in special, in agentiile de creatie - unde toti depindem de ceilalti atat de mult si fiecare are un rol fundamental de jucat. Succesul personal vine dupa succesul echipei.

SMARTpromo: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Wojtek Jablonski: Sincer, cred ca atitudinea este cea mai importanta - nu experienta sau educatia. Cineva cu o atitudine nepotrivita, egocentric, poate distruge foarte repede o echipa buna sau o atmosfera - si nu conteaza cat de experimentat el sau ea este, sau cate diplome au, niciodata nu vor aduce lucruri pozitive intr-o agentie. Cand caut oameni - caut o scanteie, ceva nou, care poate fi adus de prezenta lor in agentie ... si caut un anumit tip de caracter ... pozitiv si deschis.

SMARTpromo: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Wojtek Jablonski: Activam in domeniul comunicarii, asa ca, presupun, depindem de astfel de instrumente in proportie de aproape 100%. Dar este doar o alta modalitate de a comunica ... inainte existau faxurile, carti de telefon etc … Imi aduc aminte ca la Saatchi aveam un postas care in fiecare ora aducea scrisori din cutia postala … este la fel acum, cu exceptia faptului ca posta este adusa pe desk-top-ul tau printr-un program de mail …

SMARTpromo: Ce anume va relaxeaza in general?

Wojtek Jablonski: Sa-mi pilotez avionul, o plimbare prin padurea in care am casa si un masaj minunat …

SMARTpromo: Unde va place sa calatoriti?

Wojtek Jablonski: Avand in vedere ca am o familie numeroasa( 4 copii), planurile mele de calatorie sunt destul de limitate…marea sau muntele sunt locuri obisnuite de petrecere a vacantelor. Personal, prefer muntele si zonele rurale, aflate cat mai departe de orasele mari…Scotia si Irlanda raman cele mai importante surse de inspiratie dintre locurile pe care le-am vizitat.

Interviu realizat de SMARTpromo, supliment de publicitate & marketing al SMARTfinancial.

Cititi mai multe articole din arhiva SMARTpromo