transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania

Rubrica Omul din Publicitate prezinta, pe SMARTpromo, un dialog cu o persoana ~ de succes din domeniul Publicitate. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, ~ cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme ~ specifice ...

Omul din publicitate Schneider Electric - scor record in Topul 100 al celor mai sustenabile corporatii, realizat de Corporate Knights Schneider Electric - scor record in Topul 100 al celor mai sustenabile corporatii, realizat de Corporate Knights

Schneider Electric, specialistul mondial în managementul energiei si automatizări, a fost recunoscut din nou drept una dintre cele mai sustenabile corporatii din lume, ocupând locul 12 în clasamentul general si prima pozitie în...

citeste mai mult
Omul din PR Salariile celor mai multi angajati Carrefour din Romania au crescut cu 16 - 21% de la 1 februarie 2016 Salariile celor mai multi angajati Carrefour din Romania au crescut cu 16 - 21% de la 1 februarie 2016

Carrefour a decis, împreună cu partenerii sociali, cresteri salariale pentru 95% dintre angajatii săi de bază din magazine. Decizia, luată împreună cu sindicatele si reprezentantii angajatilor din magazine, face parte din noua strategie...

citeste mai mult
EditorialAnaliza Tradeville: Randamente pozitive in 2016 din active de refugiu si investitii inverse pe bursele de actiuni Analiza Tradeville: Randamente pozitive in 2016 din active de refugiu si investitii inverse pe bursele de actiuni

Într-un an marcat de incertitudine, pe fondul îngrijorărilor legate de China, probabilitatea unui picaj abrupt al burselor de actiuni din Europa si Statele Unite creste pe zi ce trece. Prin urmare, activele de refugiu traditionale precum...

citeste mai mult
Noutati
Sympathyflowers.ro ajuta sufletele indurerate sa onoreze memoria celor dragi trecuti in nefiinta
Un cadou deosebit de rezistent - Guest Post
Dragos Radulescu, Group Creative Director - DRAFTFCB

Dragos Radulescu, Group Creative Director - DRAFTFCB

Rubrica Omul din Publicitate prezinta, pe SMARTpromo, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Publicitate. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

SMARTpromo: Cum ati ajuns in sfera publicitatii si de ce ati ales acest domeniu?

Dragos Radulescu: Tranzitia mea catre publicitate s-a facut in urma unui vot negativ dat zonei de publishing din Romania (glossy magazines). Dupa o perioada de 4 ani petrecuta printre paginile revistelor de frumusete, moda si femei frumoase, limitele impuse de profesionalismul celor din bransa m-au facut sa aleg cu usurinta publicitatea.

SMARTpromo: Ce departamente exista in compania dumneavoastra si cum functioneaza ele ca un intreg?

Dragos Radulescu: Intregul numit in acest caz DRAFTFCB cuprinde toate departamentele specifice unei agentii de publicitate full-service: ATL, BTL, media, branding, direct marketing, Interactive, PR & Events.

SMARTpromo: Care au fost pana in prezent cele mai mari satisfactii profesionale ale dumneavoastra?

Dragos Radulescu: Invatam, desenam, ne certam, exageram, facem calcule, prezentam, convingem, ne bucuram, pierdem nopti… toate astea pentru oameni. Or tocmai aprecierea oamenilor din domeniu si nu numai, este cea care conteaza la sfarsitul unei zile.

SMARTpromo: Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

Dragos Radulescu: Peste 50h/saptamana in care se regasesc mare parte din cele enumerate la raspunsul anterior.

SMARTpromo: Ce trebuie sa faca un tanar care doreste sa lucreze in publicitate?

Dragos Radulescu: Poate ca as fi scris "DORESTE" cu majuscule, rezolvand astfel jumatate din raspuns. Pentru cealalta jumatate, cred ca odata ajuns in industrie, individul ar trebui SA NU INCETEZE SA-SI DOREASCA SA LUCREZE. Majoritatea noilor aspiranti se multumesc sa ajunga sa lucreze si nu inceteaza sa braveze cu faptul ca ei reprezinta combustia a tot ce este "ultra-mega funky-cool".

SMARTpromo: Zona publicitatii are o imagine de industrie boema, oameni care stau si creeaza, idei geniale care aduc succesul... multi sunt atrasi de aceasta imagine idilica. Cat de mult este realitate si cat este munca pana a cunoaste succesul?

Dragos Radulescu: Sa incerci sa convingi semenii de idei ce ti se zvarcolesc in cap, si cateodata sa mai si reusesti, creioneaza o meserie aparte. Dar departe de a fi boema. Pentru ca la final, orice si oricine ascunde o eticheta cu un pret. Iar cifrele sunt dure. Aici succesul se imparte distinct in doua: a) rezultatele campaniilor derulate (festivaluri in care se masoara eficienta); b) modalitatea in care ai facut-o (festivaluri ce premiaza creativitatea).

SMARTpromo: Multi oameni din publicitate ajung sa devina branduri de specialitate, este important sa stii sa-ti faci reclama?

Dragos Radulescu: Tu ce crezi?

SMARTpromo: Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Dragos Radulescu: Din punctul de vedere al unui creative, munca nu este delimitata intr-un interval precis de ore. Orice experienta de oriunde, a oricui, vazuta sau auzita, poate fi oricand sursa unei idei.

SMARTpromo: Cum interactionati cu mass-media - ce publicatii cititi, cat de mult va informati de pe internet si cat de la TV si radio?

Dragos Radulescu: Explozia de informatii si mesaje din ultima decada face ca supravietuirea intr-un astfel de mediu sa se faca prin modelarea individuala a unor filtre comunicationale. Fiecare dintre noi alege doar ce vrea si de unde crede el de cuviinta. Si cum mass-media este un suport important pentru transmiterea mesajelor unui brand, e de preferat sa stim pe ce buton de la telecomanda se gaseste "canalul tau de…".

SMARTpromo: Cat de mult se schimba lucrurile in publicitate de la an la an?

Dragos Radulescu: La o scara larga, industria realizeaza rezultate notabile de la an la an: venituri, profituri, salarii, bonusuri, bugete derulate, numar de campanii, premii, consumatori convertiti etc. La o scara de 1/1, Draftfcb numara 30 de angajati. Acum dublu. Avea o cifra de afaceri de x euro. Anul asta se preconizeaza x+50%. Dinamica bussinesului este in ton cu viteza capatata in ultimii ani.

SMARTpromo: Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Dragos Radulescu: Nu.

SMARTpromo: Cat de mult tineti cont de branduri in calitate de consumator?

Dragos Radulescu: Cu mult inaintea calculatoarelor, consolelor de jocuri, pe maidanele copilariei provoca mare zarva un joc numit "Tara, tara, vrem ostasi!". Un joc ce se incheia atunci cand o tabara atragea de partea ei toti "ostasii" celeilalte tabere. Cam asta e si goana dupa consumatori. Iar brandurile incearca prin orice limbaj sa atraga adepti care sa le cumpere produsele, sa le transporte valorile si idealurile mai departe. O simbioza perfecta, dar efemera a societatii de hyper-consum.

SMARTpromo: Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Dragos Radulescu: La CE de Fotbal din acest an, echipa Romaniei s-a aparat in 10 oameni. Fara succes. Numai ca in atac, toate sperantele s-au legat de Mutu. Si s-au intors devreme acasa…. Sper sa fii raspuns.

SMARTpromo: Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Dragos Radulescu: Ambele situatii sunt acceptate si perfect valabile. Problema care se pune este daca sistemul educational este "acordat" indeajuns sa ofere pregatire cel putin teoretica pentru aceia care acum, dorind sa se angajeze, ofera foarte putin si cer exponential mai mult.

SMARTpromo: Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Dragos Radulescu: La aceasta intrebare s-a raspuns de citiva ani buni. Si e adevarat raspunsul.

SMARTpromo: Ce anume va relaxeaza in general?

Dragos Radulescu: In general: bunul simt. In particular: oamenii inteligenti, o partitura clasica, sunetul accesoriilor din bucatarie. Si un joc pe consola.

SMARTpromo: Unde va place sa calatoriti?

Dragos Radulescu: Oriunde la mare.

Interviu realizat de SMARTpromo, supliment publicitate & marketing al SMARTfinancial.

Cititi mai multe articole din arhiva SMARTpromo